Care a fost ultima ta descoperire? Care a fost primul lucru pe
care ai vrut să-l faci sau pe care l-ai făcut? Probabil ai sunat un prieten sau
ai început să le povestești celor din jur. Eu așa fac. Chiar dacă n-ai facut-o,
cu siguranță îți venea să sari în sus de bucurie, să alergi, să strigi în gura
mare cât de minunat e.
Același lucru, sau poate mai puternic, li se întâmplă și copiilor.
Doar că la școală trebuie să stea liniștiți în bancă, fără zgomot și să
asculte. Câți copii ai văzut sărind din bancă de bucuria descoperirii? Cu
siguranță unele informații sunt interesante, dar nu sunt descoperirile lor.
Când cineva îți prezintă o informație utilă e ok; când doar te
ghidează sau descoperi tu singur... e a ta. TU ești inventatorul, sau cel puțin
așa te simți și sigur te face să vrei mai mult.
Jocul este cea mai înaltă formă de cercetare
Albert Einstein
Libertatea de explorare pe care le-o dă jocul liber dezvoltă curiozitatea nativă și creativitatea copiilor, inhibată în general de adulți: "nu e voie că te murdărești", "nu e voie că te poți lovi", "nu e frumos"...
Alegerea și manipularea materialelor îi stimulează senzorial, le creează un simț estetic, o înțelegere a potențialului lor și al materialelor. Cunoașterea materialelor este un factor extrem de important în creativitatea artistică și științifică.
Alegerea și manipularea materialelor îi stimulează senzorial, le creează un simț estetic, o înțelegere a potențialului lor și al materialelor. Cunoașterea materialelor este un factor extrem de important în creativitatea artistică și științifică.
Când suntem direct interesați de ceea ce facem și se întamplă în jurul nostru, conexiunile neuronale proliferează, iar ideile, situațiile și aptitudinile devin parte a memoriei de lungă durată.
Și ei simt nevoia de a împărtăși, de a explica, de a se sfătui cu prietenii pe problemele care îi preocupă. Rezultatul - dezvoltarea abilităților lingvistice, de comunicare și de negociere. Prin explicarea observațiilor și gândurilor proprii ne clarificăm și înregistrăm mai bine informația în memorie.
Și ei simt nevoia de a împărtăși, de a explica, de a se sfătui cu prietenii pe problemele care îi preocupă. Rezultatul - dezvoltarea abilităților lingvistice, de comunicare și de negociere. Prin explicarea observațiilor și gândurilor proprii ne clarificăm și înregistrăm mai bine informația în memorie.
Jocul le permite copiilor să se dezvolte în direcția cea mai firească
lor, să-și identifice “elementul”. A face
ceea ce te atrage în mod autentic te introduce în acea stare de concentrare profundă.
De câte ori v-ați strigat copiii să vină de la joacă și nu v-au
răspuns? Nu pentru că ar fi surzi sau că v-ar ignora, ci pentru că sunt absolut
absorbiți de ceea ce fac. Și asta e bine, pentru că le crește puterea de concentrare în
general.
No comment |
ADHD? Sunt mulți specialiști în educație și psihologie care
contestă amploarea pe care a luat-o acest sindrom. Nu că n-ar exista, ci că
sunt prea multe diagnostice. De fapt sunt foarte mulți copii plictisiți, care
nu au ocazia să descopere acel lucru care să îi pasioneze.
Lista de beneficii poate continua cu dezvoltarea unei independențe responsabile, responsabilitatea față de ceilalți, plăcerea povestilor, a magiei și a miturilor și multe altele.
Tendințele actuale în educație integrează principiul învățării prin joc deoarece s-a dovedit a fi cel mai eficient și mai sănătos. Experimente sunt numeroase: clase mobilate cu diferite piese pentru diferite tipuri de învățare și interacțiune, curțile școlilor amenajate ca locuri de joacă aventuroasă, școli în pădure etc. Mai mult, teoria învățării prin joc își face loc și în rândul adulților.
Când te-ai jucat ultima dată ceva? Te-ai distrat? Ai învățat ceva?
Uite, îți propun eu unul: încearcă să tratezi munca ca pe un joc - stabilește în fiecare zi niște ținte rezonabile de realizat, iar când le atingi premiază-te cu ceva simbolic - un bănuț, un post-it. Când se adună 10-20-30 de astfel de premii, premiază-te din nou - cumpără-ți ceva, oferă-ți puțin răsfăț. Vezi ce efect are!
Eu am intrat în joc. Tu la ce nivel ai ajuns?
Piramida învățării |
Tendințele actuale în educație integrează principiul învățării prin joc deoarece s-a dovedit a fi cel mai eficient și mai sănătos. Experimente sunt numeroase: clase mobilate cu diferite piese pentru diferite tipuri de învățare și interacțiune, curțile școlilor amenajate ca locuri de joacă aventuroasă, școli în pădure etc. Mai mult, teoria învățării prin joc își face loc și în rândul adulților.
Nu încetăm să ne jucăm pentru că îmbătrânim.
Îmbătrânim pentru că nu ne mai jucăm.
Oliver Holmes
Când te-ai jucat ultima dată ceva? Te-ai distrat? Ai învățat ceva?
Uite, îți propun eu unul: încearcă să tratezi munca ca pe un joc - stabilește în fiecare zi niște ținte rezonabile de realizat, iar când le atingi premiază-te cu ceva simbolic - un bănuț, un post-it. Când se adună 10-20-30 de astfel de premii, premiază-te din nou - cumpără-ți ceva, oferă-ți puțin răsfăț. Vezi ce efect are!
Eu am intrat în joc. Tu la ce nivel ai ajuns?
Musai de văzut:
http://tedxtalks.ted.com/video/The-Decline-of-Play-and-Rise-of
https://www.ted.com/speakers/sir_ken_robinson
http://tedxtalks.ted.com/video/The-Decline-of-Play-and-Rise-of
https://www.ted.com/speakers/sir_ken_robinson
No comments:
Post a Comment